piątek, 15 sierpnia 2014

Tofucznica, czyli jajecznica w wersji wegańskiej



O tofucznicy, czyli wegańskiej wersji klasycznej jajecznicy słyszałam już dawno, ale jakoś długo nie mogłam się zebrać, aby ją przygotować. Czynnikiem hamującym był brak tzw. czarnej soli, którą w ciemno uznałam za obowiązkowy składnik.

Czarna sól (kala namak) choć w rzeczywistości jest różowa  jest solą pochodzenia wulkanicznego. Dzięki zawartym w niej związkom siarki charakteryzuje się "jajecznym" aromatem. Powszechnie używana w kuchni indyjskiej. Bez wątpienia przyda się każdemu, kto tęskni za aromatem jajka w sałatce jarzynowej, wegańskim majonezie lub po prostu ma ochotę na pastę "jajeczną". 

Kiedy w mojej kuchni w końcu pojawiła się czarna sól, od razu zdecydowałam się wypróbować ją w tofucznicy. Poniżej przedstawiam wam mój sprawdzony, bazowy przepis :)



Składniki:

- pół kostki tofu naturalnego (ok. 100g)
- mała cebula
- czarna sól (jajeczna)
- płatki drożdżowe (opcjonalnie)
- kurkuma
- sól, pieprz czarny, pieprz ziołowy
- pomidory, pieczarki, szczypiorek, parówki sojowe czy inne składniki, z którymi jadaliście jajecznicę







1. Na patelni na niewielkiej ilości oleju podsmażamy małą cebulkę. Ja dodałam także dwie małe pieczarki (starte na grubych oczkach) i jednego pomidora (pokrojonego w kostkę).

2. Kiedy całość się podsmaży dodajemy pół kostki tofu (rozdrobnione wcześniej delikatnie widelcem)

3. Doprawiamy solą, pieprzem czarnym i ziołowym, dodajemy odrobinę kurkumy dla koloru, a także na czubku łyżeczki czarnej soli, dla jajecznego smaku. Dodałam także niepełną łyżeczkę płatków drożdżowych. 


1 komentarz:

  1. Uwielbiam! Tofucznica to moja ulubiona tofu-potrwa.
    Polecam wersję w bułce – czyli TOFUBAB. Smakuje pysznie.
    Zapraszam na mój blog: http://tafubab.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...